?> Her er grunden til at SEO stadigvæk er vigtig i 2020 - Hjælp til SEO | Gratis | Ingen reklamer

Her er grunden til at SEO stadigvæk er vigtig i 2020

Her er grunden til at SEO stadigvæk er vigtig i 2020

Hvad enten om SEO er en del af dit arbejde, hobby – eller begge dele, så er der ingen tvivl om at, der konstant bliver pumpet nye strategier ud i “SEO verden”. Alle disse strategier, påstår at være “the big deal” for folk som driver en hjemmeside. kan du nikke genkendende til det problem? Ved du, hvilken (hvilke) strategier, som passer netop til dig?

Som det er med alt inden for tech verden, så går udviklingen utrolig hurtig. Teknikker og strategier, som var guld værd i 2017 er i 2020 måske ikke en rød 25 øre værd. Meget har ændret sig. Tag for eksempel Google opdatering i 2019 (BERT), som ændrede utrolig meget inden for SEO. Opdateringen går i alt sin enkelthed ud på at Google belønner dem som opfylder search intent – og ikke dem, som kun fokusere på søgeord. Selvom vi nærmer os 2021, så er BERT opdateringen gået under “radaren” for de fleste, også kloge og dygtige SEO folk.

 

 

Simon Nielsen Avatar

Simon Nielsen

Simon studer markedsføring på EAAA, hvor han bl.a. studerer SEO. Den research, som der anvendes til at skrive artiklerne kommer primært fra undervisnigen, men er også inspireret af branchens bedste SEO “nørder”.

Tænk lokalt og tiltræk flere besøgende

SEO er et værktøj, som er utrolig værdifuldt når man skal tiltrække flere besøgende – især hvis du tænker lokalt. Hvis du kender dit lokalområde og måske har nogle kontakter rundt omkring, hvad er så mere nærliggende end at række hånden ud til dem? Når først du anvender lokal SEO, så vil du kunne nå ud til potentielle og nuværende kunder, ved at målrette dit indhold til brugerne, som søger på specifikke ting fra dit lokalområde. Det gælder om at vende “tallerkenen” og tænke i muligheder. Google har optimeret deres søgemaskine til at prioritere søgeresultater efter geografisk lokation. Det er en kæmpe mulighed! Hvis du fx driver en bager, så kan du blive en magtfaktor i dit lokalområde på søgeordet “Onsdagssnegl” eller “frokosttilbud”.

Vil du gerne i gang med at tiltrække lokal trafik? Det kræver kun at du udfylder en Google My Business bruger. Her kan du indsamle både ris og ros fra brugere – hvad enten du driver en webshop, bager eller blog – hvad enten det er tidligere kunder, nye kunder eller nogle helt tredje kunder. Og samtidig er du nu klædt på til at kunne lave backlink analyser, hvilket vil gøre dig mere synlig for søgninger i dit lokalområde.

SEO growth

Skab værdifuld indhold for dine besøgende

Som SEO interesseret er du nok allerede blevet indoktrineret med søgeordsanalyser, og vigtigheden af dem. Uden at over eller underdrive, så er søgeordsanalyse utrolig vigtig, da det siger noget om, hvad folk søger efter inden for din niche. Men, med Google BERT opdatering, ændrede verden sig pludselig. Man gik fra at skulle opfylde det folk søgte efter til pludseligt at skulle… levere det, som de har brug for! forvirret? Google er en utrolig sofistikeret og avanceret computer, som arbejder med algoritmer, der konstant bliver dygtigere og dygtigere til at “regne” ud, hvad folk har behov for, når de søger på Google. Med andre ord, Google er designet til at opfylde search intent. Hvis man nu forstiller sig at der er mange, som søger på ordet “skifte dæk” i starten af vinterhalvåret, så vil autoværkstederne kæmpe om disse kunder. Men, hvad nu hvis man laver noget content, som faktisk viser folk, hvordan man skifter dæk, i stedet for at lede dem hen til et produkt, som de skal give penge for? Måske skaber det værdi for en gruppe mennesker og dermed opfylder deres search intent. Ud fra denne tankegang, vil man blive prioriteret højere af Google og dermed ranke bedre på Google.

Et godt SEO råd (som ikke koster penge)

Det gælder derfor om at levere svar på det, som brugerne af Google søger efter og i de svar man levere, give så meget værdi, som mulig. Uden at skulle træde nogen over fødderne, så er vi i Danmark bagud (også store nationale virksomheder) ift. at tænke i SEO. Mit råd er derfor at, hvis du gerne vil ranke på Google (blive synlig for dine kunder), så søg først på dansk efter et søgeord og se hvilke sider, som ranker bedst på Google. Herefter flytter du med en VPN din internet adresse til et andet land (fx Sverige, Tyskland, Island og Norge) og ser, hvad der ranker på samme søgeord (du skal selvfølgelig oversætte dit søgeord til fx tysk, så møntvaskeri bliver til münzwäsche. Finder du et mønster i søgeordene, så er du på rette spor og ved nu, hvad du skal lave af indhold.  Derefter skal du bare skrive noget indhold, som opfylder search intent. Hvis du fx har en blog om kage, så kan du fx skrive en artikel om kransekager op til nytår – eller, hvad fantasien nu rækker til.
Ved at tænke i disse baner, så vil du kunne tiltrække organisk trafik, som måske skaber en omsætning og dermed salg. Det gælder kun om at skabe værdi.

Gratis SEO

Nå ud til flere besøgende med gode manerer

Ifølge en undersøgelse fra 2018 , så svarede hele 83% af respondenterne at, hvis de kunne, så ville de filtrere de dårlige reklamer fra. SEO er i bund og grund et værktøj, som bruges til at tiltrække brugere – og dermed også et reklame værktøj. Det store MEN er dog, at man med SEO har mulighed for at skabe indhold, som passer til den geografi brugerne er i og samtidig skabe indhold som er relevant, interessant og aktuelt. SEO skal være din måde til at tiltrække brugere frem for at forstyrre dem – eller endnu værre lyve om dit indhold for at vinde brugernes gunst.
Er du ved at have fundet humlen? Godt! Et sidste tip: Du kan nå endnu længere ud til dine kunder ved at anvende long-tail søgeord og på den måde tiltrække målrettet trafik til din side. Hvis du kan ranke på søge ord, som: “Hvordan binder jeg et slips”, eller “Hvor kan jeg købe frokosttilbud” eller, “Hvor er den største skov på Djursland”. Mulighederne er mange og utrolig spændende. Du skal se dit brand, dit virksomhed, din blog eller hvad du foretager dig som et magtfaktor med uforløst potentiale. Udnyt dit potentiale!

Konklusion

Som du startede med at læse og som du sikkert ved, så går udviklingen inden for tech branchen utrolig hurtig. Vi er vidne til en sammensmeltning af marketing og tech branchen disse år, hvor det ikke er nok at kunne lave en søgeordsanalyse, men nu skal du også kunne sætte dig ind i potentielle kunders tankegang. Søgeord er ikke det nye sort længere, men search intent – giv ikke folk det de søger efter (det gør alle andre) men det, som de har behov for! Skræddersy dit indhold til dit publikum og derefter optimere på søgeordene for at tiltrække trafik. Husk at skabe værdi. Opfyld Search Intent.